su 27 engine update

20151105_182156

Hallo pilots.

Na 14 vluchten met mn su27  besloten om een andere set motoren en vinnen in te bouwen. Dit omdat de amp te hoog waren en ik langer vliegen wil als 4 minuten.

Hiernaast de oude motor (scorpion 4035 -630. -de tunnel is helemaal dicht-  deze duwde op de unster 8.0 kg met 158 amp…

Na diverse testen (7 stuks) met mn broer Rene  nu gekozen voor de typhoon 800 68 685 motor en een vin van e jet.

Omdat de su27 16 weegt heeft dit vliegtuig de meeste kracht nodig bij de start, en om deze reden heb ik ook besloten om het ” gesloten tunnel systeem”  te veranderen, bij de nieuwe (laatste:-) verandering is te zien dat de tunnel voor de E Jet vin verwijderd is en er op de nieuwe vin een zgn inlaatlip gemonteerd is. (foto hieronder)20151115_212122

Tja, en na dit klusje nieuwe luikjes gemaakt, omdat ik van dit nadeel maar een voordeel maken moest, heb ik geprobeerd om dit met honinggraad e doen..dit is papier van 1 mm dik…ondertussen zijn ze erop gemaakt en geverfd…nu nog een droge startbaan grrrrr jacob..

20151108_132617

Voor wie nog ff nagenieten wil, kijk op

Dit bericht is geplaatst in Bouwverslagen. Bookmark de permalink.

Geef een reactie