Verslag bijna crash PC 21 sebart van Jack

Zondag dus weer gevlogen met de PC 21 van sebart en het werd spannende 1e vlucht.
Ik heb de digitale Dymond servo’s ih toestel en dus ook de plastic roerheveltjes gebruikt.
Nou gebruik de plastic roerheveltjes dus nooit van Dymond.
Gebruik dan die van futaba want dat plastic is veel taaier.
Onze Dennis was net foto’s ah schieten en heeft dus wat kunnen vastleggen vh voorval.
Ook Erik heeft laatste stukje Vd landing op de iPhone kunnen registeren.
Maar goed vlak na de start viel meteen de linker vleugel weg en moest ik al waggelend id lucht bijna overtrekkend het toestel onder controle krijgen.
Shit dacht ik even nu gaat ie straks de grond in…
Ik steeg verder door en probeerde niet in een spiraal te komen en toestel was niet goed onder controle te krijgen.
Ik voelde dat als ik gas bij gaf de kist juist nog meer onrustiger werd dus besloot ik gas dicht(idle) te vliegen.
Na rechter 180 grad bocht leek toestel redelijk onder controle en probeerde ik in een glijvlucht de PC 21 aan de grond te krijgen.
Met zo min mogelijk rolroeren te gebruiken heb ik de kist aan de grond gekregen,maar door hoge gras is ie toch bij flaren(afhouden) op zijn kop terecht gekomen.

Na inspectie zag ik dat ik maar op 1 rolroer had gevlogen,want roerhevel was afgebroken van linker rolroer.
De canopy zat helaas barstje in en neuspoot was verbogen, maar die was zo weer rechtgebogen.
Ik heb ze op het veld door futaba heveltjes vervangen(met dank aan JP) en de alu heveltjes zijn onderweg.
Daarna gelukkig nog een paar heerlijke vluchtjes gemaakt.
Conclusie : “Never a dull moment” bij vliegclub “The Eagles”.

20131008-093625.jpg

20131007-192118.jpg

20131008-093704.jpg

20131008-093714.jpg

20131007-192242.jpg

Over Jack Kracht

Helivlieger en vleugelvlieger Instructeur
Dit bericht is geplaatst in Filmpjes, Foto's, Nieuws. Bookmark de permalink.

Geef een reactie